Tipi è funzioni principali di u sistema di ingegneria di gas medicale

Tipi è funzioni principali di u sistema di ingegneria di gas medicale

U gasu medicale si riferisce à u gasu utilizatu in trattamentu medico.Certi sò usati direttamente per u trattamentu;certi sò usati per l'anesthesia;alcuni sò usati per guidà l'equipaggiu medicale è l'arnesi;alcuni sò usati per esperimenti medichi è batteri è cultura di l'embriione.Comu cumunimenti usati sò l'ossigenu, l'ossidu nitroso, l'anidride carbonica, l'argon, l'heliu, l'azotu è l'aria compressa.
20211109
A natura è l'usu di gasu medicale:

1. Oxygen (Oxygen) A formula molekulari di l'ossigenu hè O2.Hè un forte oxidizer è un intensificatore di combustione.Quandu l'ossigenu d'alta concentrazione scontra grassu, avarà una forte reazione d'ossidazione, pruduce alta temperatura, è ancu brusgiate è splode.Per quessa, hè listatu cum'è una sustanza periculu di u focu di Classe B in u "Codice per u Disegnu di Proteczione di u focu di l'Edifici".

In ogni casu, l'ossigenu hè ancu a sustanza più basica per sustene a vita, è hè medicalmente utilizatu per supplementà l'ossigenu per i malati ipoxici.L'inalazione diretta di l'ossigenu d'alta purezza hè dannosa per u corpu umanu, è a cuncentrazione di l'ossigenu per l'usu longu ùn hè generalmente micca più di 30-40%.I pazienti ordinarii inalate l'ossigenu attraversu buttigli di umidificazione;I malati critichi inalate l'ossigenu attraversu u ventilatore.L'ossigenu hè ancu usatu in camere d'alta pressione per trattà a malatia di immersione, l'avvelenamentu di gas, è per atomizà e medicine.

R1

2. Oxidu nitroso

A formula molekulari di l'ossidu nitroso hè N2O.Hè un gasu incolore, bon-odore è dolce.Dopu una piccula quantità di inalazione, i musculi faciali si spasmu è l'espressione di a risata appariscerà, per quessa hè comunmente cunnisciutu cum'è gas di risa (laugh-gas).

L'oxidu nitroso hè inattivu è micca corrosivo à a temperatura di l'ambienti;in ogni modu, oxidizerà l'aluminiu, l'azzaru, l'alliage di ramu è altri metalli quandu si riscalda;corroderà u polipropilene sopra à 60 ° C.

L'ossidu nitroso si decompone in nitrogenu è ossigenu quandu a temperatura supera i 650 ℃, cusì hà un effettu di supportu di combustione.À temperature elevate, pressioni sopra à 15 atmosfere pruvucarà grassu à brusgià.

U gasu di risa hè ligeramente soluble in acqua, facilmente solubile in acetone, metanol è etanol, è pò esse neutralizatu è assorbutu da suluzioni alkaline, cum'è u polu di sbiancante à altu cloru è a soda.

Dopu chì una piccula quantità di l'oxidu nitroso hè inalatu, hà l'anesthesia è l'effettu analgésicu, ma una grande quantità di inalazione pò causà suffocation.Medicamenti, una mistura di l'ossidu nitroso è l'ossigenu (rapportu di mistura: 65% N2O + 35% O2) hè utilizatu com'è anesteticu, è hè inalatu à u paziente per un metudu chjusu o un ventilatore.Durante l'anesthesia, aduprate l'ossigenu precisu è u flussu di l'ossidu nitroso per monitorà a ratio di mistura di i dui per impediscenu à u paziente di asfixia.Quandu si ferma a respirazione, u paziente deve esse datu l'ossigenu per più di 10 minuti per prevene l'ipoxia.

L'usu di l'ossidu nitroso cum'è anesteticu hà i vantaghji di un brevi periodu di induzione, un bonu effettu analgésicu, una ricuperazione rapida, è senza effetti avversi nantu à a respirazione, u fegatu è e funzioni renali.Ma hà un ligeru effettu inhibitore nantu à u miocardiu, a rilassazione musculare ùn hè micca cumpleta, è l'anesthesia generale hè debule.L'oxidu nitroso solu cum'è anesteticu hè adattatu solu per operazioni minori, cum'è l'estrazione di denti, a risturazione di frattura, l'incisione di l'abscessu, a sutura chirurgica, l'abortu artificiale è a consegna indolore.In l'operazioni maiò, hè spessu usatu in cumminazione cù barbiturate, succinylcholine, opiates, cyclopropane, etere, etc. per rinfurzà l'effettu.

U gasu di risa hè ancu usatu cum'è refrigerante, agenti di rilevazione di fughe, agenti di schiuma di crema, protettivi di l'alimentariu, agenti di supportu di combustione, etc.

3. Carbon dioxide

A formula molekulari di diossidu di carbonu hè CO2, cumunimenti cunnisciuta cum'è diossidu di carbonu.Hè un gasu incolore, acidu è pocu tossicu.Hè inattivu à a temperatura di l'ambienti, solubile in acqua, è a so solubilità hè 0.144g / 100g acqua (25 ℃).À 20 ° C, u diossidu di carbonu pò diventà un liquidu incolore pressurisendu à 5,73 × 106 Pa, chì hè spessu cumpressu è almacenatu in un cilindru.U diossidu di carbonu pò esse fattu in ghiaccio seccu pressurizing (5.27 × 105Pa) è rinfriscà (sottu -56.6 ℃).U ghjacciu seccu pò esse sublimatu direttamente in gasu à 1.013 × 105 Pa (pressione atmosferica) è -78.5 ° C.Quandu u diossidu di carbonu liquidu hè rapidamente evaporatu sottu pressione ridutta, una parte di l'absorzione di u calore di gasificazione rende l'altra parte spenta in un solidu cum'è neve, chì compresses u solidu cum'è neve in un solidu cum'è ghiaccio (ghiacciu seccu).

U limitu sicuru di cuntenutu di carbon dioxide in l'aria hè 0,5%.S'ellu supera u 3%, affettarà u corpu.S'ellu supera u 7%, pruvucarà un coma.S'ellu supera u 20%, pruvucarà a morte.

Medicamente, u diossidu di carbonu hè utilizatu per inflate a cavità abdominal è u colon per a laparoscopia è a colonoscopia di fibra.Inoltre, hè ancu utilizatu per cultivà bacteria (bacteria anaerobica) in u laboratoriu.U diossidu di carbonu d'alta pressione pò ancu esse usatu in crioterapia per trattà cataratte è malatie vascular.

U diossidu di carbonu hè un incombustible, non-combustible, è più pesante di l'aria (densità 1.977g / L in cundizioni standard, chì hè circa 1.5 volte quella di l'aria), chì pò copre a superficia di l'uggetti è isolà l'aria, cusì hè spessu usatu Fire extinguishing, usatu pi saldatura di diossidu di carbonu schermatu (aduprati à isolà l'ossigenu), etc. U ghjacciu seccu pò esse usatu cum'è refrigerant, mistura sterilization, è usatu pi piova artificiali.

3

4. Argon

A formula molekulari di l'argon hè Ar.Hè un gasu inerte incolore, inodore è micca tossicu.Ùn hè micca inflammable, non-combustible, è ùn reagisce micca chimicamente cù altre sustanzi, perchè pò esse usatu per prutege i metalli da l'ossidazione.

U gasu di l'argon hè ionizatu in ioni di gas argon sottu l'azzione di alta frequenza è alta pressione.Stu ioni di gas argon hà una conducibilità eccellente è pò trasmette continuamente corrente.U gasu argonu stessu pò calà a temperatura di a ferita durante l'operazione, è riduce l'ossidazione è a carbonizazione (fume, eschar) di u tissutu danatu.Per quessa, hè spessu usatu per alta frequenza in trattamentu medico.

Strumenti chirurgici cum'è u cuteddu d'argon.

L'argon hè ancu utilizatu in a saldatura schermata di argon, lampade fluorescenti, a fabricazione di circuiti integrati, etc.

5. Helium (helium)

A formula moleculare di l'heliu hè He.Hè ancu un gas inerte incolore, inodore è micca tossicu.Ùn hè micca inflammable, non-combustible, è ùn reagisce micca chimicamente cù altre sustanzi, perchè pò esse usatu per prutege i metalli da l'ossidazione.Medically, hè spessu usatu in strumenti chirurgici cum'è i cutidi di l'heliu d'alta freccia.

6. Nitrogenu

A formula molekulari di nitrogenu hè N2.Hè un gasu incolore, inodore, non tossicu, incombustible.Hè inattivu à a temperatura di l'ambienti è ùn reagisce micca chimicamente cù metalli cumuni.Dunque, u nitrogenu puru hè spessu usatu per l'anti-corrosione di metalli, cum'è i bulbi di riempimentu, l'almacenamiento anti-ruggine è l'aria di l'uggetti, a preservazione, a prutezzione di saldatura, a sustituzione di gas, etc. Hè ancu utilizatu per sintetizà l'ammonia, a fabricazione di l'acidu nitricu. , splusivi, fertilizzanti di nitrogenu, etc., è hà una larga gamma di usi.

Medicamente usatu per guidà l'equipaggiu è l'arnesi medichi.

U nitrogenu liquidu hè spessu usatu in crioterapia in chirurgia, stomatologia, ginecologia è oftalmologia per trattà l'emangioma, u cancer di a pelle, l'acne, l'hemorrhoids, u cancer rectal, diversi polipi, cataratte, glaucoma è inseminazione artificiale.

 

7. Aria cumpressu (aria)

L'aria compressa hè aduprata per trasmette a putenza per strumenti chirurgici orali, strumenti ortopedici, ventilatori, etc.

In più di i 7 gasi cumunimenti usati sopra, ci sò ancu alcuni gasi medichi speciali:

8. Hernia medica

U gas xenon medicale hè principalmente usatu in a macchina CT di tubu di gas.U gas xenon stimula l'ionizazione assorbendu l'energia, è i so ioni acceleranu in u campu elettricu è chjappà a piastra metallica per generà raghji X.Perchè l'assorbimentu è a transmittance di i raghji X da i tessuti umani sò diffirenti, passa L'urdinatore processa i dati di u corpu umanu dopu chì i raghji X sò irradiati, è dopu una maghjina transversale o tridimensionale di u corpu per esse. inspeccionatu pò esse catturatu.

9. Cripton

Hè principarmenti utilizatu com'è materiale ausiliariu per l'excitazione di a fonte laser in l'uspitali per aumentà l'intensità di a fonte laser originale, per ottene un diagnosticu è trattamentu più precisu di e malatie da i clinichi.

10. Neon

Hè principarmenti utilizatu in a pulizia è u gasu di rimpiazzamentu di i machini di chirurgia laser cumunimenti usati in l'uspitali.I bisogni specifichi sò determinati da diversi mudelli di chirurgia laser in l'uspidale.

11. Gas mischju

▲N2+CO2 o CO2+H2

Hè principarmenti utilizatu per a cultura di batteri anaerobichi in ospedali, chì serve à u scopu di cultivà i batteri necessarii da a nutrizione, facilita a deteczione di i tipi di batteri, è risponde à i requisiti di l'identificazione di i batteri, chì conduce à u diagnosticu clinicu è u trattamentu.

▲5-10% CO2/Air

Adupratu in u sistema circulatori cerebrale, u scopu hè di prumove è accelerà l'avanzamentu di a circulazione di sangue di a circulazione cerebrale, è di mantene a stabilità di a circulazione cerebrale.

▲ Gas mischju ternariu medicale

Hè principarmenti utilizatu per a cultura cellulare è a cultura di l'embriione.Hè un gasu cumunimenti utilizatu in i centri riproduttivi di l'ospitale è in altre parti.

12. Determinazione di sangue di gas ausiliari

Hè principalmente usatu per prutege a siparazione è a stabilità di i cumpunenti di u sangue durante a misurazione di u sangue, in modu di calculà accuratamente a quantità di ogni cumpunente, cum'è i globuli rossi, i globuli bianchi, etc.

13, gas diffusa pulmonale

Hè principarmenti utilizatu per a cirurgia pulmonaria per espansione u voluminu, facilitendu l'operazione è impediscenu l'atrofia pulmonale di diventà più chjuca.

14. Gas di disinfezione è sterilizazione

15. Excimer gas laser

16. Scaricamentu è trattamentu di gas di scarico è liquidu di scarti

Liquidu di scarti

I rifiuti liquidi pruduciutu in u trattamentu includenu sputum, pus è sangue, ascite, lavare i fognari, etc., chì ponu esse cullati è processati da un sistema di suzione di vacuum.

Gas residuale anesteticu

In generale si riferisce à u gasu di scarico mistu exhaled da u paziente durante l'anesthesia.I so cumpunenti principali sò l'ossidu nitroso, diossidu di carbonu, aria, enflurane, sevoflurane, isoflurane è altri gasi etere.

U gasu anesteticu hè dannosu per u persunale medico.À u listessu tempu, i cumpunenti à pocu acidu in u gasu di scarico anu un effettu corrosivu nantu à l'equipaggiu, cusì u gas di scarico anesteticu espiratu da u paziente.

Si deve esse cullucatu, trasfurmatu o diluitu da u Sistema di Scavenging Gas Anesthetic è scaricatu fora di l'edificiu.

Attualmente, u metudu di trattamentu cumunimenti utilizatu hè di assorbe u gasu di scarti anesteticu cù carbone attivatu è poi brusgià.

IMG_6645副本4IMG_6643副本


Tempu di Postu: 16-Nov-2021